PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : سرور مجازی چیست ؟



mizbanwebhost
August 28th, 2012, 19:05
سرور مجازی چیست ؟




(VPS(Virtual Private Server یا سرور اختصاصی مجازی عملکردی همانند یک سرور کاملا اختصاصی دارد. با این تفاوت که منابع سرور بطور مشترک بین سرور های مجازی قرار دارند. هزینه سرور های اختصاصی مجازی در مقابل سرور های اختصاصی بسیار پایین تر بوده و برای اکثر مصارف بسیار مقرون بصرفه تر از دیگر راهکارها میباشند.

در واقع سرور اختصاصی مجازی (VPS) پاسخی به نیاز آنهایی است که میخواهند کسب و کار وب خود را کاملا مستقل و بدون هیچ واسطه راه اندازی کنند.



سرور اختصاصی مجازی مناسب برای کسانی می‌باشد که به یک سرور اختصاصی (Dedicated Server) جهت وب سایت یا وب سایت های خود نیازمند می‌باشند، اما توان یا توجیه اقتصادی اجاره یک سرور اختصاصی کامل را ندارند. همچنین یک سرور مجازی نسبت به یک سرور اختصاصی معادل خود در منابع سخت افزاری، به علت استفاده از سخت افزار بهتر در سرور مادر و دسترسی به منابع اضافی در سخت افزار اشتراکی دارای کارایی بهتر و بالاتری می‌باشد.





مزایای سرور مجازی به میزبانی وب اشتراکی :

کنترل: با دراختیار داشتن دسترسی root ، یا Administrator شما به راحتی می توانید پیکره بندی سرور را تغییر دهید، برنامه های مورد نظر خود را نصب کنید، یا تغییر دهید، که به هیچ وجه در میزبانی اشتراکی مقدور نیست .
امنیت : فایل سیستم شما کاملا مجزا از سایر مشتریان خواهد بود و مطمئن خواهید بود که از دسترس آنها دور است و بدین ترتیب امنیت بیشتری برای شما تامین خواهد شد .
مجزا بودن و کارایی: سرور مجازی شما از منابع اختصاص یافته گارانتی شده برای خود به صورت کامل می تواند استفاده کند و کار مشتریان دیگر سرویس شما را تحت تاثیر قرار نخواهد داد .

مزایای سرور مجازی نسبت به سرور اختصاصی :

هزینه : در واقع شما همه قابلیتهای یک سرور اختصاصی را با کسری از هزینه های آن خواهید داشت .
قابلیت اطمینان : سازوکار تهیه نسخه پشتیبان به صورت لحظه ای امنیت داده های سرور مجازی را تضمین می کند .
مدیریت پذیری : ابزارهای تعبیه شده در ویرچوزو نصب برنامه ها و تغییر و به روزرسانی آنها را فورا انجام می دهند .
استفاده از ظرفیتهای خالی: هر سرور مجازی قادر است تا در صورت خالی بودن ظرفیتهای سیستم و عدم استفاده از آن بوسیله سرور مجازی دیگر در صورت نیاز، از همه آن استفاده کند .
انعطاف پذیری: ارتقاءمنابع اختصاص یافته برای یک سرورمجازی، در صورت نیاز به منابع بیشتر به راحتی قابل انجام است.