نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: صفحه سفید مرگ وردپرس و راهکارایی برای مقابله

  1. #1
    کاربر اخراج شده
    تاریخ عضویت
    Jun 2012
    نوشته ها
    180
    تشکر تشکر کرده 
    90
    تشکر تشکر شده 
    406
    تشکر شده در
    289 پست

    4 صفحه سفید مرگ وردپرس و راهکارایی برای مقابله

    صفحه سفید مرگ وردپرس یکی از مشکلات آزار دهنده مانند خطا در برقرای ارتباط با پایگاه داده است در این خطا شما به پنل مدیریت وردپرس دسترسی ندارید و قطعا این مسئله برای شما مشکل ساز خواهد شد

    در اکثر این خطا ها هیچ خروجی وجود ندارد و بدتر از آن گاهی اوقات صفحه مرگ سفید روی بخش خاصی از سایت شما تاثیر گذار است و به عنوان مثال ممکن است صفحه سفید مرگ تنها در بخش مدیریت وردپرس تاثیر داشته باشه و در سایر بخش ها مشکلی وجود نداشته باشد در موارد دیگه ممکنه این صفحه مخوف فقط برای یک پست شما اتفاق افتاده باشد.
    در این مقاله شما با نحوه حل مشکل صفحه سفید مرگ وردپرس آشنا می شوید
    توجه داشته باشید : قبل از اینکه هرگونه تغییری در سایت خود ایجاد کنید،مطمئن شوید از سایت خود پشتیبان گیری کرده اید.
    چرا این خطا رخ میدهد ؟
    خطای صفحه سفید اکثرا مواقعی رخ می دهد که دچار محدودیت حافظه شده باشید این اتفاق می تواند توسط یک پلاگین که توابع آن به درستی کار نمی کنند رخ دهد همچنین تم ضعیف شما بد کد گذاری شده است دلیل بعدی برای وقوع این رخداد است یا در بعضی موارد مشکل از طرف میزبانی سرور شما است.
    خطای صفحه سفید می تواند به دلایل مختلفی رخ دهد،اما می توانیم آن ها را به ۳ گروه تقسیم بندی کنیم:
    ۱- مشکل با سرور /حافظه /بانک اطلاعاتی (database)
    2-مشکل با پلاگین (plugins)
    3-مشکل با قالب(theme)
    بنابراین وقتی مشکل صفحه سفید برای شما رخ داد در ابتدا دنبال جزئیات خطا روی صفحه نمایش رو دنبال کنید.
    از خود بپرسید که آیا قبل از وقوع این مشکل شما افزونه جدید،قالب جدید،ویرایش قالب یا فایل های هسته وردپرس را انجام داده اید؟ آیا تغییری در دیتابیس ایجاد شده است ؟
    ۱- مشکل با سرور- حافظه – بانک اطلاعاتی (database)
    یکی از رایج ترین خطا ها ” خطا در برقراری اتصال به پایگاه داده ” است ( Error Establishing a Database Connection) این خطا زمانی اتفاق می افتد که وردپرس نمی تواند به پایگاه داده شما متصل شود.
    شاید دلیل این مشکل از کار افتادن(down) سرور شما باشد نام پایگاه داده (یوزنیم) و پسورد شما تغییر کرده یا به نحوی پایگاه داده شما خراب شده است.
    آیا این مشکل برای سایت های دیگر شما رخ می دهد؟
    اگر شما دارای سایت های متعددی هستید،اولین کاری که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید که صفحه سفید مرگ فقط برای یک دامنه شما رخ داده و یا در تمام دامنه های شما این اتفاق رخ داده است.
    اگر این مشکل بر روی همه دامنه های شما به وجود امده باشد به احتمال زیاد مشکل از سرویس میزبانی وب سایت شما می باشد و اما اگر این مشکل در یکی از دامنه ها باشد می توانیم منبع اشکال را در قالب ویا افزونه ها بررسی کنیم.
    افزایش میزان محدودیت حافظه:
    معمولا این مسئله به این دلیل است که حافظه شما در حال تمام شدن می باشد و به زودی آموزشی درباره افزایش حافظه با توسط PHP در وردپرس ارائه خواهیم داد.
    غیر فعال کردن تمام پلاگین ها:
    اگر افزایش میزان حافظه به شما کمکی نکرد و یا اگر میزان محدودیت بالایی مثل ۵۱۲M یا ۲۵۶M دارید،پس نیاز است که شروع به عیب یابی کنید.
    تجربه به ما نشان داده است که این مسئله با یک پلاگین و یا قالب خاص می باشد پس یک قدم به جلو می رویم و همه پلاگین ها رو غیر فعال می کنیم اگر با این کار مشکل صفحه سفید شما حل شد با غیر فعال کردن تک تک پلاگین ها متوجه پلاگین معیوب می شویم.
    تغییر قالب به حالت پیش فرض:
    اگر با غیر فعال کردن پلاگین هم به جواب نرسید موقع آن رسیده که به سراغ قالب بروید برای این کار قالب خود را به قالب پیش فرض وردپرس (twenty ten) برگردانید و نتیجه کار را مشاهده کنید.
    بهترین روش برای این کار پشتیبان گیری از قالب و سپس پاک کردن قالب فعلی می باشد در این روش وردپرس به طور خودکار به قالب پیش فرض برمیگردد به تناوب شما باید به قسمت phpMyAdmin خود بروید و جدول wp_options خود را به روز رسانی کنید.
    جداول زیر باید به روز رسانی شود:
    Template، stylesheet ، current_theme و به مقدار twentyeleven تغییر ارزش پیدا کنند. اگر با این کار مشکل شما حل شد می توانید فایل function.php پوسته خود را نگاه کنید و اگر کد مشکل دار و یا فضای اضافی وجود دارد را اصلاح نمایید.
    روش های دیگر:
    اگر هیچ یک از روش های فوق چاره ساز نبود شما مجبورید وردپرس خود را دوباره نصب کنید در حالی که این موضوع بعید است ولی ممکن است پرونده های هسته وردپرس دچار مشکل شده باشد!
    شما همچنین می توانید از توابع اشکال زدایی وردپرس برای دیدن انواع اشتباهات خروجی استفاده نمایید همچنین برای مشاهده توابع اشکال زدایی کد زیر را در فایل wp-config.php اضافه نمایید.




    [/COLOR]





    اگر صفحه شما بدون اخطار باشد ،پس از وارد کردن کد فوق صفحه خالی و سفید شما،اشتباهات ،اخطارها و تذکراتی که موجب این خطا شده را به شما نمایش می دهد.

    اگر شما یک صفحه سفید مرگ وردپرس را تنها در یک پست بسیار طولانی مشاهده میکنید، احتمال کش کردن شما می رود و باید پاکسازی کش را امتحان کنید یکی دیگر از ترفند ها استفاده از کد زیر در فایل wp-config.php است.




    [/COLOR]






    نکته:در برخی از سرویس دهنده ها شما نیاز به تغییر فایل php.ini دارید.

    ما درک می کنیم که این یک خطای خسته کننده و اعصاب خرد کن است امیدواریم با یکی از ترفندهای بالا بتوانید مشکل خود را حل نمایید.
    اگر شما راه حل دیگری برای این حل مشکل دارید با ما در میان بگذارید .
    خوش باشید


    منبع : وب سیتی

  2. تعداد تشکر ها از Cold به دلیل پست مفید


  3. # ADS




     

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: June 21st, 2017, 17:51
  2. پاسخ ها: 2
    آخرين نوشته: April 17th, 2017, 17:29
  3. پاسخ ها: 2
    آخرين نوشته: January 30th, 2017, 12:33
  4. پاسخ ها: 10
    آخرين نوشته: December 10th, 2014, 12:31
  5. پاسخ ها: 39
    آخرين نوشته: March 6th, 2014, 11:43

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •