سرعت وبسایت شما جزء اولین مواردی است که کاربران همیشه به آن پی خواهند برد ، مسلما اگر وبسایت شما از سرعت لود زیادی برخوردار باشد ( یعنی اگر سایت شما تا باز شدن کامل نیاز به زمان زیادی داشته باشد ) ممکن است برخی از کاربران خود را از دست بدید ، از همین رو ما در این مطلب تصمیم داریم تا شما را با برخی از راهکار های آسار که جهت افزایش سرعت سایت وردپرسی حائز اهمیت است ، آشنا سازیم . لطفا تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید . راهکار های بهبود سرعت سایت :

  • بهینه سازی پایگاه داده :

برای اینکار برخی از افزونه ها ی وردپرسی به مانند WP-DBManager و یا … تهیه شده است که می توانید از آنها استفاده کنید ، اما ما به شما پیشنهاد می کنید اینکار را بصورت دستی و با ورود به هاست سایت خود انجام دهید . برای اینکار تنها کافیست وارد هاست سایت شوید ، به PHPMYADMIN مراجعه کنید ، پایگاه داده یا همان دیتابیس مربوطه و نام کاربری آن را انتخاب کنید و نهایتا روی گزینه Optimize کلیک کنید و منتظر بمانید تا عملیات انجام شود .
  • پلاگین هایی که استفاده نمی شوند را حذف کنید :

همانطور که می دانید استفاده از پلاگین های بسیار ، می تواند روی سرعت سایت وردپرسی بسیار تاثیر منفی داشته باشد . پس اگر می خواهید سایت شما از سرعت بهتری برخوردار باشد می توانید پلاگین هایی را که بلااستفاده هستند از روی سایت حذف کنید ، همچنین برخی پلاگین ها ممکن است روی سایتتان باشد که حتی در حالت غیر فعال هستند که با این وجود برسی کنید اگر برای شما کاربردی ندارند آنها را حذف کنید .
  • حذف پست های تجدید نظر یا همان رونوشت ها :

حتما تاکنون مشاهده کردید زمانی که مطلبی را در سایت وردپرسی خود ویرایش میکنید ، یک رونوشت هایی هم از آن پست روی دیتا بیس ذخیره می شود که در واقع باید گفت این مورد هم در دراز مدت می تواند باعث باعث افزایش سرعت لود وبسایت وردپرسی شما شود که این برای شما از نظر موتور های جستجو و همچنین کاربرانتان امتیازی منفی می باشد . پس از همین رو پیشنهاد می شود با کمک افزونه هایی که برای اینکار آماده شده اند و در سراسر اینترنت پیدا هستند اقدام به حذف این رونوشت ها کنید ، ویا با استفاده از قطعه کدی که برای اینکار وجود دارد استفاده کنید .
  • به حداقل رساندن حجم تصاویر :

تصاویری اکه از حجم بالایی برخوردار هستند در واقع باعث کاهش سرعت سایت و کندی آن خواهد شد ، پیشنهاد میشود حجم تصاویری که در پست های سایت خود قرار می دهید را به حداقل برسانید ، زیرا که تصاویری با حجم زیاد کاملا بی ارزش هستند . اینکار حتی با استفاده از برخی پلاگین ها به مانند EWWW Image Optimizer و یا … هم قابل انجام است ، البته باید گفت که با اینکار افت کیفیت تصاویر هم نخواهید داشت .
  • همواره برای سایت خود قالبی ساده ، سبک و اما جذاب انتخاب کنید :

بهتر است از قالب های ساده استفاده کنید که از حجم بسیار پایین تری نسبت به قالب های فانتزی برخوردار هستند ، در طراحی قالب های فانتزی معمولا تصاویر بسیاری بکار می رود که همین عامل باعث می شود سرعت لود خوبی را شاهد نباشید . پس بهتر است از قالب هایی که توسعه دهندگان وردپرس آماده سازی می کنند استفاده نمایید .
  • استفاده از پلاگین کش یا همان ذخیره :

استفاده از اینگونه پلاگین ها ، به مانند wp super cache و یا … می تواند تاثیر زیادی در لود سایت شما داشته باشد ، البته می توان گفت از سرویس دهنده های خوب هم باید هاست و یا وی دی اس برای وبسایت خود تهیه کنید ، البته این را هم باید گفت که روی سرور ها هم نیز پلاگین های کش توسط ارائه دهنده سرویس ها ، کانفیگ می شوند .
  • به روزرسانی نسخه پی اچ پی :

لازم به ذکر است که به این مورد افراد گاها توجه ای ندارند و کاملا به دور از این هستند که نسخه های جدید تر پی اچ پی از سرعت بالاتری نسبت به نسخه های قدیمی تر برخوردار هستند ، بعنوان مثال ورژن 5.3 php از ورژن 5.2 سرعت بالاتری را دارد . برای تغییر ورژن پی اچ پی روی هاست سایت خود می توانید از ارائه دهنده هاست خود کمک بگیرید . البته لازم به ذکر است که برخی از سرویس دهندگان هم روی سرور های خود گزینه ای با عنوان تغییر ورژن پی اچ پی را فعال کرده اند که خود کاربر می تواند به راحتی ورژن پی اچ پی را تغییر دهد . در پایان باید گفت : استفاده مناسب و خوب از وردپرس نیاز به دانش فنی بسیار زیادی ندارد و تنها با بکار گیری از راهکار هایی که خدمتتان ذکر می شود می توانید به بهبودی و بهینه سازی وبسایت خود بپردازید . موفق باشید .